adik dan kakak

ASSALAMUALAIKUM semua . macam mana puasa ? tiap kali apdet tanya pasal puasa . takde modal lah tewww . haruslah . kata bulan puasa . tak gitu senah ?



p/s : ni bukan entry perasan . tapi , kalau nak muntah di alu alu kan .



-

semalam nak pegi bazar ngan kazen . tengok minyak motor , tetiba perasaan membenci sangat meluap luap memuntahkan lahar nya . perkara ni memang selalu terjadi . terima kasih kakak ucapkan kepada adik tersayang kerana sangat pandai menghabiskan minyak motor . FINE , thank you .



tengok jam awal lagi . sempat la nak pegi isi minyak motor dulu walaupon dengan muka merah telinga berasap asap menahan marah . adekaukesahkanaku? bla bla blaa .



lepastu pegi bazar jumpa dengan cinta pandang pertama . dia keje biasa biasa je . aku tak kesah . lagipon kitorang baru kenal . ehh maaflah . bukan kitorang . aku je yang berlagak macam kenal . walaupon kazen aku cakap muka dia tak hensem , tapi kau tetap menjadi pojaan hatiku . haruske?

-

lepas balik dari bazar . tengah syok duk memuji keindahan alam flora dan fauna , tetiba datang dua orang lelaki berbaju tshirt , berseluar , berselipar jamban sambil berkata ;


ehh . kenapa tayar motor awak bergegar 


kitorang tengok muka sepintas lalu . dan terus memandang ke depan . tanpa mengenang kisah lalu tadi ( kisah lalu usah dikenang ) . lepastu mereka ulang lagi ayat tadi sehingga lah kazen aku mengaum macam harimau bintang di langit yang sedang kelaparan . baru kau tahu . GRRR .


bukan kitorang nak berlagak sombong bla bla lah kan . tapi , tengok muka stok adik adik je pon . tau lah kakak kau ni agak baby face kalau sekali pandang . dua kali pandang macam mak limah face agak eh . mentang mentang lah kakak kau tak tinggi macam kakak kakak yang lain . T__T

-


satu lagi . budak budak zaman sekarang suka guna ayat yang macam tadi kalau nak ngusya . macam tak berapa elok pulak pada penglihatan aku . yelah kalau cakap awak , kenapa otak awak tak center , ehh awak kenapa awak kiut * boleh? OK lah jugak . sebab kalau betol lah tayar motor kitorang begegar ke longgar ke ape . memang kompem tak caye . ingat main main . walaupon dorang buat muka siyes tahap lipan masak gulai . sumpah tak caye . -sigh-


; korang korang mesti penah alami peristiwa macam ni kan?


; kalau yang tegur semalam nampak macam abang abang . kompem dah kelip kelip mata nam blas kali . mak aku dah bising suruh cari calon . ehh aku muda lagi KOT -.-'


; hati-hati di jalan raya semua pemandu . amboi :')


-bye-

2 kata saya baik . TQ ;P:

pandangkedepan said...

ahaha x pandang tyar sbb adik2 tgur la ni..ahaha...ni abg2 jlan sni bleh x??...:D

manusia -.- said...

sbb hidup kena pandangkedepan . ehh ! haha . boleh . lenkali ajk kawan kawan skali :P:P