peristiwa hari raya


bila dah besar . raya dah tak terasa sangat. tak tau lah korang kan . mungkin aku je -.-' mai sini nak habak mai perbezaan raya masa muda dengan masa tua #aku tua? mengaku? ohmai 







aku zaman sekolah rendah . meghiah uols kalau raya . masa puasa dah kecoh kecoh nak carik baju raya la . kasut raya la . beg duit raya la . ape pon tak boleh . walaupon masa puasa aku pernah curik curik makan kurma . lepastu aku cakap aku tak sengaja . lupaaaa #peniphuuuuu =.=







lepas berbuka . mandi mandi . lepastu lepak depan rumah jiran ramai ramai . main lilin . kitorang letak lilin dalam tempurung kelapa #kau ado? lepastu nanti nanti kitorang kikis lilin tu dan cairkan . lepastu letak dalam sarang telur . ambik tali mop buat sumbu . tunggu sampai kering . nanti kang jadik ah lilin berbentuk telur . kitorang pon pernah buat tanglung guna tin . sebab kalau beli yang kertas senang terbako #ini baru seni . HAHA



-


bila pagi raya . pukul nam setengah dah bangun . siap siap pakai baju raya . pakai kasut . beg menghelip . lepastu helo helo rumah kawan kawan dah siap ke belom . orang tak pergi semayang raya lagi . kitorang dah keluar pergi beraya . bukan nak beraya sangat . nak duit le tewwwww . biasa lah . budak budak kate nyee --' oh man






bila dah tua tua ni . persiapan pon ala kadar je . selipar raya pon takde . macam manaaaaa. tapi bersyukur lah kita . masih lagi dapat sambut hari raya dengan keluarga dan dalam negara yang aman . takde perperangan . tengok negara lain . kesiaan T__T semoga mereka dilindungi ALLAH selalu . Aminn






; tak sabar nak jumpa anak sedara . GRRR






BYE

0 kata saya baik . TQ ;P: