budak-budak



beberapa hari ni bukan main kan aku apdet blog. heybat heybat. pembaca takde takpe. asalkan apdet. wat lekk je. HAHAHA
alkisah nya sebab sekarang kerja aku mengajar walaupon aku bukanlah lepasan maktab perguruan ataupon yang ada kaitan dengan guru, cikgu segala ni. tapi, dah rezeki kan. apa nak dikato lagi. den terimo den terimo







nak cerita pasal tunang pon, tak tau lagi bila nak tunang nya. jadi cerita pasal anak murid je la dulu sekarang. mohon jangan hampa. -.-'
memula aku masuk kerja. macam-macam kerenah budak yang aku kena berdepan. oh sebenarnya sampai sekarang aku kena berdepan. dah boleh rasa macam mana ada anak sendiri nanti. 






Nik - budak ni lima taon. aku pon tak paham mak dia semangat gila nak hantar anak dia belajar even anak dia kadang-kadang datang, nangis dah  setengah jam. belajar ciput je. tu pon ikut mood dia. kalau tak, datang macamtu balik pon macamtu. kesian jugak aku tengok budak-budak sekarang ni. asyik belajar je. bukan dia je yang tertekan, dengan aku sekali pon tertekan. sigh =.=
haritu dia datang kelas mengamuk sampai muntah-muntah. yang lain tengok je. aku yang baik hati ni jugak tolong basuhkan muntah dia. lepastu pujuk suruh dia diam. lepas dia diam, berlari naik atas tengok studen lain pulak. penat ok. kau tau aku cakap apa nak suruh diam, aku cakap
; diam. nanti orang potong rumput datang. dia potong rambut awak, lepastu baju awak, seluar awak. ok aku tau kelakar. takpe. yang penting dia diam. HAHAHA








Danish - budak ni dah dajah satu. tapi, perangai ya tuhan. mulut pon boleh tahan. ikutkan hati, rasa nak lempang-lempang je budak tu. aii sabo je la. belajar pon ikut mood dia. cakap lebih kurang. kalau adik aku la kan. aiii kalau lah adik aku #PANG
semua orang pon tak boleh handle dia. susah nya jadik cikgu ni. percayalah






nisa - budak ni dah dajah tiga. tapi, perangai mengalahkan budak-budak. dia nak aku beri tumpuan sepenuh nya kat dia sorang. habistu budak lain. dia masuk bawah meja hantuk-hantukkan kepala. aku marah dia buat jugak buat jugak. aku bagi kerja taknak buat. aku pon buat dek, malas nak layan. dia datang dekat aku
; kalau saya taknak buat kerja, cikgu pujuklah. 
kau dah kenapaaaaaaaaaaaaaa?








sabrina - ni pon dajah tiga. pemalas sikit orang nya. suka bercerita. tetiba dia tanya umur aku. ok aku cakap lah aku dah 24. dia tulis dekat buku dia. dia cakap dia ada kenal sorang laki umur 25. aku tanya la macam mana boleh kenal  bla bla. biasa lah bizi bodi. HAHAHA. dia cakap pakcik dia.
; ok lah tu cikgu dengan pakcik saya . umur lebih kurang

aku gelak sambil garu-garu kepala. ok lah tu awak tolong carikan. cikgu pon takde masa nak cari teman lelaki habak hang. kof kof


zaman mudo ##




kalau nak cerita sorang-sorang sampai tulat pon tak abih ni. maklum lah anak ramai. suami takde. letih layan anak-anak sorang diri. apa lah nasib. tapi, yang suka nya. penat mengajar, ada budak bagi coklat, aiskrim. kadang-kadang mak dorang bagi kuih. hilanglah sekejap stress. lepastu sambung stress balik. haa begitu







ok tu je lah dulu. ngantuk, nak tidur. besok kerja pagi. oh ini baru stress. ingatkan esok dah 1 may. aaaaaaaa T_T








selamat malam, bye-


0 kata saya baik . TQ ;P: